Torņakalns — Standardsituation

Veicināšanas prēmiju konkursā Rīgas jaunajam centram Torņakalnā ieguva apvienības Standardsituation projekts futuRIGA. Atšķirībā no pārējiem, šis projekts aicina pārskatīt Rīgas domes piedāvāto satiksmes koncepciju, piedāvājot satiksmes loku, kura iekšpusē iespējams veidot vienotu pilsētvidi.

Konkursa zemesgabals atrodas Daugavas kreisajā krastā iepretim
Vecrīgai. Teritoriju šķērso dzelzceļa līnija. Rīgas attīstības plānā
Iecerētā satiksmes koncepcija — Rietumu maģistrāle un Zemgales tilta
pievedceļš projekta teritoriju sašķeltu atsevišķās daļās, veicinot
izolētu degradētu teritoriju rašanos.

futuRIGAs projekta uzdevums — radīt vienotu humānu pilsētvidi un uzlabot esošo un pilsētas piedāvāto satiksmes shēmu

futuRIGA ir:

  • satiksmes loks
  • 4 bulvāri kā telpiskās organizācijas pamats
  • Rīgas Forums kā laukums pilsētai
  • humāna pilsētvide, nevis monuments un varas pieminekļu parāde

Pilns koncepcijas teksts

Žūrijas vērtējums:

Piedāvājums
ir funkcionāls, ar industriālās ēras Eiropas pilsētu struktūras kopiju — akurātiem kvartāliem ar perimetrālo apbūvi, veidojot vēsturisko
saikni ar esošo Rīgas centru Daugavas labajā krastā. Projekta kopējā
ideja rada vīziju par nākotnes Rīgas tēlu, kā blīvu un pilsētniecisku
vidi, kurā var brīvi pārvietoties, bet nav skaidri iezīmēts galvenais
ceļš, uz kā balstītos visa plānojuma struktūra; dažu kvartālu un ēku
formas ir grūti uztveramas no loģikas viedokļa. Rīgas Foruma apbūvi,
kas plānots kā centrālais laukums kvartāla iekšienē un tādējādi
izolēts, veido administratīvais centrs un augstceltnes.
Arhitektoniskajiem risinājumiem piemīt labas tektoniskās īpašības, jo
īpaši attiecībā uz slaido un proporcionālo konstrukciju, kas nākotnes
Rīgai piešķirtu īpašu un augstvērtīgu identitāti un padarītu to par
pilsētas robežzīmi, bet trūkst novitātes.

Ir pievērsta uzmanība
transporta shēmai, taču pastāv nopietns konflikts ar pašlaik
izstrādājamo galvaspilsētas transporta sistēmu. Piedāvājumā ir ņemts
vērā esošais Rīgas tramvaju tīkls, bet nav paredzēta turpmāka
transporta shēmas attīstība, lai nodrošinātu piekļuvi jaunajam Rīgas
centram. Dzelzceļa stacijas novietojums neatvieglo nokļūšanu jaunajā
kompleksā.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
10 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
u

pozdamplacīgs!

I

Toties laba transporta shēma!

file

futuRiga – MonstRiga

juhansons

2., 3., 4. vietas darbi stipri vairāk par monstriem atgādina. Šis, lai ar nav žilbinošs, tomēr saprotams un loģisks.

Jap.

Flecher P.A. un Standartsituation darbi savā ziņā ir līdzīgi, jo tik daudz neaizraujas ar fasādēm cik vairāk ar pilsētbūvniecisku analīzi un risinājumu.

u

pozdamplacīgs!

I

Toties laba transporta shēma!

file

futuRiga – MonstRiga

juhansons

2., 3., 4. vietas darbi stipri vairāk par monstriem atgādina. Šis, lai ar nav žilbinošs, tomēr saprotams un loģisks.

Jap.

Flecher P.A. un Standartsituation darbi savā ziņā ir līdzīgi, jo tik daudz neaizraujas ar fasādēm cik vairāk ar pilsētbūvniecisku analīzi un risinājumu.

10
0
Lūdzu, komentējietx