RISEBA aicina sadarboties RTU studentus

RISEBA Arhitektūras un dizaina fakultāte (FAD) aicina RTU Arhitektūras un pilsētbūvniecības fakultātes bakalaura programmas studentus piedalīties kopīgā studiju projektā — konkursā, būvējot savu tilta modeli, kam jāiztur noteikta slodze.

Projekta uzdevums ir izveidot tiltu, kura laidums ir 70 cm, izmantojot šim nolūkam tikai A4 biroja papīru, līmlenti, auklu un PVA līmi. Tilta modelim ir jāiztur 200 g slodze, kas tiks pārbaudīts uzberot cukurgraudiņus. Tilta tapšanas process un ideja ar skicēm, bildēm, konceptuāliem griezumiem un slodžu un spriegumu diagrammām  jāatspoguļo A1 formāta lapā.

Projekta sākums — pirmdien, 30. janvārī
Projekta noslēgums — ceturtdien, 9. februārī

  • plkst. 12.00 — tilta modeļu prezentācijas
  • plkst 16.00 — apbalvošanas ceremonija

Pa vidu paredzētas divas dienas konsultācijām. Sīkāku programmu skatīt pielikumā.

Tiltu projektus vērtēs žūrija, ko veidos RISEBA FAD un RTU APF mācībspēki, piešķirot 3 godalgas un 2 veicināšanas balvas. Apbalvotos projektus paredzēts publicēt A4D.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
34 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
tiltu arhitekts

Nevajadzētu gan aizmirst par papīra īpatnējo blīvumu, noteikumus sastādot ….atkarībā no izmantotā papīra markas un gramiem/m2 modeļu stiprība varētu izrādīties pat ļoti atšķirīga.

Vai nu to ir steidzami vēl jānoreglamentē, vai arī dalībniekiem jāizsniedz kāds īpašs speciālais – "konkursa" papīrs – apzīmogots un žūrijas komisijas parakstīts 😉

Vieglāk gan laikam būtu vienoties, ka izmantots tiek, piemēram, līdz 100 gr/m2. Vai līdz 90. Bet diez vai 240……

tas pats

otra lieta,ko, acīmredzot, būtu vajadzējis kautkā nodefinēt, ir "līmlenta"…

Nu, piemēram, ka nav domāts izmantot armēto celtniecības "strong tape", kā arī, ka līmlentas pielietojums konstrukcijā pieļaujam VIENĪGI atsevišķo papīra detaļu savienošanai, nevis kā patstāvīgs, vienlaidus, tilta konstrukciju veidojošais materiāls, piemēram, modeļa "stieptajā" zonā no viena balsta līdz otram. Jeb vai tomēr tas būtu pieļaujami??? vnk interesanti..

Kārlis N.

Uzdevuma mērķis nav kādu censties piemuļķot, bet ļauties izaicinājumam no neierastiem materiāliem radīt izturīgu konstrukciju, turklāt skaistu!. Rezultātā tāpat visiem būs redzams – kurš, ko un ar kādiem (nereglamentētiem) līdzekļiem to ir sasniedzis!

Kaspars

No 2,5 kg papīra un PVA vien jāsanāk tiltam, kuram pāri var staigāt, nevis kaut kādu cukuru kaisīt.

Aivita Mateika

Pēc projekta lūgums informēt par tā procesu vai ievietot kādu aprakstu – izklausās visnotaļ interesanti un diezgan radoši

RTU

rules public sector fail

Space Principle

???? cukurs ir pārtikas produkts – neadekvāts tā pielietojums, jo liela daļa pasaules cilvēku ir nepaēduši, cieš no ogļhidrātu trūkuma….un vispār ēdiens ir domāts , lai to ēstu…..????

ir taču citi neorganiski slogojuma elementi

vārds

Žēl, ka tā arī nav skaidrs, plkst. cikos būtu paredzēta tā atklāšana…jeb vai tas nav svarīgi?

dalībnieks

atlikušas 16 stundas…ok….mēģināsim ieplānot…

j.

tilta laidums ir 70cm, bet maketa modelim jaabuut M 1:1, izskaidrojiet so perifeeriju??..

Engeneer

Ja konkursā runa ir par tiltu konstrukciju izbūvi, izveidi, kuru ir jārada tā, lai noturētu zināmu slodzi, tad tas nozīmē,ka uz sadarbību nebūtu jāaicina arhitektūras studenti, bet gan būvinženierijas studenti. Vēlams tieši ceļu tiltu inženierijas studenti. Lēts pasākums !

tiltu arhitekts

atļaušos iebilst – lēts būtu pasākums, ja tajā startētu vienīgi caurmēra ceļu un tiltu būves studenti! bijušās PSRS teritorijā bija pieņemts, un vēl aizvien saglabājusies tradīcija, ka tiltus un ceļu pārvadus veido BEZ arhitektu klātbūtnes

būtu jāsaprot, ka arī arhitektam būtu jāsaprot slodžu un piepūļu jēga, ka arī arhitets var radīt graciozu un lietderīgu konstrukciju. Protams, tās aprēķinu uzticot inženierim – speciālistam. Taču idejas un galveno kopsakarību līmenī – tas ir arhitekta adrbs, un kā vēl!

sorry, ja aizvainoju personīgi

Engeneer

liekās, ka aizvainots ir tiltu arhitekts… arhitektiem ir ļoti zema sajēga par slodžu īpatnībām, tas ko māca arhitektiem par konstrukcijām ir seklākā no upēm pfff 😀

arhitekts

un kā inženieriem ar estētiku vai stila izjūtu? (tikai, būsim godīgi)…

nevajag braukt virsū, tad arī nebūs "aizvainotie"

:)

tādi ir LV arhitekti- no nekā tādu pļāpāšanu izveidoja un nekas…

paskatieties- Jūs aicināja pie sevis, bet sanāca kā vienmēr- nekāda rezultāta, tikai meža purva kvakvakva!

tiltu arhitekts

Nevajadzētu gan aizmirst par papīra īpatnējo blīvumu, noteikumus sastādot ….atkarībā no izmantotā papīra markas un gramiem/m2 modeļu stiprība varētu izrādīties pat ļoti atšķirīga.

Vai nu to ir steidzami vēl jānoreglamentē, vai arī dalībniekiem jāizsniedz kāds īpašs speciālais – "konkursa" papīrs – apzīmogots un žūrijas komisijas parakstīts 😉

Vieglāk gan laikam būtu vienoties, ka izmantots tiek, piemēram, līdz 100 gr/m2. Vai līdz 90. Bet diez vai 240……

tas pats

otra lieta,ko, acīmredzot, būtu vajadzējis kautkā nodefinēt, ir "līmlenta"…

Nu, piemēram, ka nav domāts izmantot armēto celtniecības "strong tape", kā arī, ka līmlentas pielietojums konstrukcijā pieļaujam VIENĪGI atsevišķo papīra detaļu savienošanai, nevis kā patstāvīgs, vienlaidus, tilta konstrukciju veidojošais materiāls, piemēram, modeļa "stieptajā" zonā no viena balsta līdz otram. Jeb vai tomēr tas būtu pieļaujami??? vnk interesanti..

Kārlis N.

Uzdevuma mērķis nav kādu censties piemuļķot, bet ļauties izaicinājumam no neierastiem materiāliem radīt izturīgu konstrukciju, turklāt skaistu!. Rezultātā tāpat visiem būs redzams – kurš, ko un ar kādiem (nereglamentētiem) līdzekļiem to ir sasniedzis!

Kaspars

No 2,5 kg papīra un PVA vien jāsanāk tiltam, kuram pāri var staigāt, nevis kaut kādu cukuru kaisīt.

Mantens Devrīnts

We made corrections to the task of the open competition.

1. The bridge has to be made from 80gr A4 paper.

2. We advice you to use standard scotch tape.

3. Presentation panel has to be a stiff A1 panel.

Many success!!

Aivita Mateika

Pēc projekta lūgums informēt par tā procesu vai ievietot kādu aprakstu – izklausās visnotaļ interesanti un diezgan radoši

RTU

rules public sector fail

Space Principle

???? cukurs ir pārtikas produkts – neadekvāts tā pielietojums, jo liela daļa pasaules cilvēku ir nepaēduši, cieš no ogļhidrātu trūkuma….un vispār ēdiens ir domāts , lai to ēstu…..????

ir taču citi neorganiski slogojuma elementi

vārds

Žēl, ka tā arī nav skaidrs, plkst. cikos būtu paredzēta tā atklāšana…jeb vai tas nav svarīgi?

Mantens Devrīnts

Monday January 30, 10 o’clock, Udens street 6, 3rd floor. (see added pdf file)

dalībnieks

atlikušas 16 stundas…ok….mēģināsim ieplānot…

j.

tilta laidums ir 70cm, bet maketa modelim jaabuut M 1:1, izskaidrojiet so perifeeriju??..

Engeneer

Ja konkursā runa ir par tiltu konstrukciju izbūvi, izveidi, kuru ir jārada tā, lai noturētu zināmu slodzi, tad tas nozīmē,ka uz sadarbību nebūtu jāaicina arhitektūras studenti, bet gan būvinženierijas studenti. Vēlams tieši ceļu tiltu inženierijas studenti. Lēts pasākums !

tiltu arhitekts

atļaušos iebilst – lēts būtu pasākums, ja tajā startētu vienīgi caurmēra ceļu un tiltu būves studenti! bijušās PSRS teritorijā bija pieņemts, un vēl aizvien saglabājusies tradīcija, ka tiltus un ceļu pārvadus veido BEZ arhitektu klātbūtnes

būtu jāsaprot, ka arī arhitektam būtu jāsaprot slodžu un piepūļu jēga, ka arī arhitets var radīt graciozu un lietderīgu konstrukciju. Protams, tās aprēķinu uzticot inženierim – speciālistam. Taču idejas un galveno kopsakarību līmenī – tas ir arhitekta adrbs, un kā vēl!

sorry, ja aizvainoju personīgi

Engeneer

liekās, ka aizvainots ir tiltu arhitekts… arhitektiem ir ļoti zema sajēga par slodžu īpatnībām, tas ko māca arhitektiem par konstrukcijām ir seklākā no upēm pfff 😀

arhitekts

un kā inženieriem ar estētiku vai stila izjūtu? (tikai, būsim godīgi)…

nevajag braukt virsū, tad arī nebūs "aizvainotie"

:)

tādi ir LV arhitekti- no nekā tādu pļāpāšanu izveidoja un nekas…

paskatieties- Jūs aicināja pie sevis, bet sanāca kā vienmēr- nekāda rezultāta, tikai meža purva kvakvakva!

34
0
Lūdzu, komentējietx