RISEBA Arhitektūras un dizaina fakultāte (FAD) aicina RTU Arhitektūras un pilsētbūvniecības fakultātes bakalaura programmas studentus piedalīties kopīgā studiju projektā — konkursā, būvējot savu tilta modeli, kam jāiztur noteikta slodze.
Projekta uzdevums ir izveidot tiltu, kura laidums ir 70 cm, izmantojot šim nolūkam tikai A4 biroja papīru, līmlenti, auklu un PVA līmi. Tilta modelim ir jāiztur 200 g slodze, kas tiks pārbaudīts uzberot cukurgraudiņus. Tilta tapšanas process un ideja ar skicēm, bildēm, konceptuāliem griezumiem un slodžu un spriegumu diagrammām jāatspoguļo A1 formāta lapā.
Projekta sākums — pirmdien, 30. janvārī
Projekta noslēgums — ceturtdien, 9. februārī
- plkst. 12.00 — tilta modeļu prezentācijas
- plkst 16.00 — apbalvošanas ceremonija
Pa vidu paredzētas divas dienas konsultācijām. Sīkāku programmu skatīt pielikumā.
Tiltu projektus vērtēs žūrija, ko veidos RISEBA FAD un RTU APF mācībspēki, piešķirot 3 godalgas un 2 veicināšanas balvas. Apbalvotos projektus paredzēts publicēt A4D.
Nevajadzētu gan aizmirst par papīra īpatnējo blīvumu, noteikumus sastādot ….atkarībā no izmantotā papīra markas un gramiem/m2 modeļu stiprība varētu izrādīties pat ļoti atšķirīga.
Vai nu to ir steidzami vēl jānoreglamentē, vai arī dalībniekiem jāizsniedz kāds īpašs speciālais – "konkursa" papīrs – apzīmogots un žūrijas komisijas parakstīts 😉
Vieglāk gan laikam būtu vienoties, ka izmantots tiek, piemēram, līdz 100 gr/m2. Vai līdz 90. Bet diez vai 240……
otra lieta,ko, acīmredzot, būtu vajadzējis kautkā nodefinēt, ir "līmlenta"…
Nu, piemēram, ka nav domāts izmantot armēto celtniecības "strong tape", kā arī, ka līmlentas pielietojums konstrukcijā pieļaujam VIENĪGI atsevišķo papīra detaļu savienošanai, nevis kā patstāvīgs, vienlaidus, tilta konstrukciju veidojošais materiāls, piemēram, modeļa "stieptajā" zonā no viena balsta līdz otram. Jeb vai tomēr tas būtu pieļaujami??? vnk interesanti..
Uzdevuma mērķis nav kādu censties piemuļķot, bet ļauties izaicinājumam no neierastiem materiāliem radīt izturīgu konstrukciju, turklāt skaistu!. Rezultātā tāpat visiem būs redzams – kurš, ko un ar kādiem (nereglamentētiem) līdzekļiem to ir sasniedzis!
No 2,5 kg papīra un PVA vien jāsanāk tiltam, kuram pāri var staigāt, nevis kaut kādu cukuru kaisīt.
We made corrections to the task of the open competition.
1. The bridge has to be made from 80gr A4 paper.
2. We advice you to use standard scotch tape.
3. Presentation panel has to be a stiff A1 panel.
Many success!!
Pēc projekta lūgums informēt par tā procesu vai ievietot kādu aprakstu – izklausās visnotaļ interesanti un diezgan radoši
rules public sector fail
???? cukurs ir pārtikas produkts – neadekvāts tā pielietojums, jo liela daļa pasaules cilvēku ir nepaēduši, cieš no ogļhidrātu trūkuma….un vispār ēdiens ir domāts , lai to ēstu…..????
ir taču citi neorganiski slogojuma elementi
Žēl, ka tā arī nav skaidrs, plkst. cikos būtu paredzēta tā atklāšana…jeb vai tas nav svarīgi?
Monday January 30, 10 o’clock, Udens street 6, 3rd floor. (see added pdf file)
atlikušas 16 stundas…ok….mēģināsim ieplānot…
tilta laidums ir 70cm, bet maketa modelim jaabuut M 1:1, izskaidrojiet so perifeeriju??..
Ja konkursā runa ir par tiltu konstrukciju izbūvi, izveidi, kuru ir jārada tā, lai noturētu zināmu slodzi, tad tas nozīmē,ka uz sadarbību nebūtu jāaicina arhitektūras studenti, bet gan būvinženierijas studenti. Vēlams tieši ceļu tiltu inženierijas studenti. Lēts pasākums !
atļaušos iebilst – lēts būtu pasākums, ja tajā startētu vienīgi caurmēra ceļu un tiltu būves studenti! bijušās PSRS teritorijā bija pieņemts, un vēl aizvien saglabājusies tradīcija, ka tiltus un ceļu pārvadus veido BEZ arhitektu klātbūtnes
būtu jāsaprot, ka arī arhitektam būtu jāsaprot slodžu un piepūļu jēga, ka arī arhitets var radīt graciozu un lietderīgu konstrukciju. Protams, tās aprēķinu uzticot inženierim – speciālistam. Taču idejas un galveno kopsakarību līmenī – tas ir arhitekta adrbs, un kā vēl!
sorry, ja aizvainoju personīgi
liekās, ka aizvainots ir tiltu arhitekts… arhitektiem ir ļoti zema sajēga par slodžu īpatnībām, tas ko māca arhitektiem par konstrukcijām ir seklākā no upēm pfff 😀
un kā inženieriem ar estētiku vai stila izjūtu? (tikai, būsim godīgi)…
nevajag braukt virsū, tad arī nebūs "aizvainotie"
tādi ir LV arhitekti- no nekā tādu pļāpāšanu izveidoja un nekas…
paskatieties- Jūs aicināja pie sevis, bet sanāca kā vienmēr- nekāda rezultāta, tikai meža purva kvakvakva!
Nevajadzētu gan aizmirst par papīra īpatnējo blīvumu, noteikumus sastādot ….atkarībā no izmantotā papīra markas un gramiem/m2 modeļu stiprība varētu izrādīties pat ļoti atšķirīga.
Vai nu to ir steidzami vēl jānoreglamentē, vai arī dalībniekiem jāizsniedz kāds īpašs speciālais – "konkursa" papīrs – apzīmogots un žūrijas komisijas parakstīts 😉
Vieglāk gan laikam būtu vienoties, ka izmantots tiek, piemēram, līdz 100 gr/m2. Vai līdz 90. Bet diez vai 240……
otra lieta,ko, acīmredzot, būtu vajadzējis kautkā nodefinēt, ir "līmlenta"…
Nu, piemēram, ka nav domāts izmantot armēto celtniecības "strong tape", kā arī, ka līmlentas pielietojums konstrukcijā pieļaujam VIENĪGI atsevišķo papīra detaļu savienošanai, nevis kā patstāvīgs, vienlaidus, tilta konstrukciju veidojošais materiāls, piemēram, modeļa "stieptajā" zonā no viena balsta līdz otram. Jeb vai tomēr tas būtu pieļaujami??? vnk interesanti..
Uzdevuma mērķis nav kādu censties piemuļķot, bet ļauties izaicinājumam no neierastiem materiāliem radīt izturīgu konstrukciju, turklāt skaistu!. Rezultātā tāpat visiem būs redzams – kurš, ko un ar kādiem (nereglamentētiem) līdzekļiem to ir sasniedzis!
No 2,5 kg papīra un PVA vien jāsanāk tiltam, kuram pāri var staigāt, nevis kaut kādu cukuru kaisīt.
We made corrections to the task of the open competition.
1. The bridge has to be made from 80gr A4 paper.
2. We advice you to use standard scotch tape.
3. Presentation panel has to be a stiff A1 panel.
Many success!!
Pēc projekta lūgums informēt par tā procesu vai ievietot kādu aprakstu – izklausās visnotaļ interesanti un diezgan radoši
rules public sector fail
???? cukurs ir pārtikas produkts – neadekvāts tā pielietojums, jo liela daļa pasaules cilvēku ir nepaēduši, cieš no ogļhidrātu trūkuma….un vispār ēdiens ir domāts , lai to ēstu…..????
ir taču citi neorganiski slogojuma elementi
Žēl, ka tā arī nav skaidrs, plkst. cikos būtu paredzēta tā atklāšana…jeb vai tas nav svarīgi?
Monday January 30, 10 o’clock, Udens street 6, 3rd floor. (see added pdf file)
atlikušas 16 stundas…ok….mēģināsim ieplānot…
tilta laidums ir 70cm, bet maketa modelim jaabuut M 1:1, izskaidrojiet so perifeeriju??..
Ja konkursā runa ir par tiltu konstrukciju izbūvi, izveidi, kuru ir jārada tā, lai noturētu zināmu slodzi, tad tas nozīmē,ka uz sadarbību nebūtu jāaicina arhitektūras studenti, bet gan būvinženierijas studenti. Vēlams tieši ceļu tiltu inženierijas studenti. Lēts pasākums !
atļaušos iebilst – lēts būtu pasākums, ja tajā startētu vienīgi caurmēra ceļu un tiltu būves studenti! bijušās PSRS teritorijā bija pieņemts, un vēl aizvien saglabājusies tradīcija, ka tiltus un ceļu pārvadus veido BEZ arhitektu klātbūtnes
būtu jāsaprot, ka arī arhitektam būtu jāsaprot slodžu un piepūļu jēga, ka arī arhitets var radīt graciozu un lietderīgu konstrukciju. Protams, tās aprēķinu uzticot inženierim – speciālistam. Taču idejas un galveno kopsakarību līmenī – tas ir arhitekta adrbs, un kā vēl!
sorry, ja aizvainoju personīgi
liekās, ka aizvainots ir tiltu arhitekts… arhitektiem ir ļoti zema sajēga par slodžu īpatnībām, tas ko māca arhitektiem par konstrukcijām ir seklākā no upēm pfff 😀
un kā inženieriem ar estētiku vai stila izjūtu? (tikai, būsim godīgi)…
nevajag braukt virsū, tad arī nebūs "aizvainotie"
tādi ir LV arhitekti- no nekā tādu pļāpāšanu izveidoja un nekas…
paskatieties- Jūs aicināja pie sevis, bet sanāca kā vienmēr- nekāda rezultāta, tikai meža purva kvakvakva!