Konkurss Karostas Virsnieku saieta nama restaurācijai

Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra izsludinājusi atklātu konkursu par restaurācijas projekta izstrādi objektam Liepājas Karostas Virsnieku saieta nams Atmodas bulvārī 9, Liepājā.

Virsnieku saieta nams atrodas Liepājā, Karostā, Atmodas bulvārī 9. Tam ir valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa statuss, pēc rekonstrukcijas tas paliks Aizsardzības ministrijas īpašumā. Ēku paredzēts atjaunot tās vēsturiskajā izskatā.

Jūras virsnieku sapulces ēkas pamatakmens likts 1898.gada martā. Ēkas celtniecība pabeigta 1907.gada 5.jūlijā. Pils projekta autors ir Sanktpēterburgas arhitekts Sergejs Geļenzovskis. Tā ir krievu jūgendstila arhitektūras paraugs — unikāla celtne ne tikai Latvijas, arī Eiropas mērogā. Celtne veidota pēc Sanktpēterburgas flotes elites ārpilsētas piļu parauga — pakava formā. Tā atklāta ar grandiozu balli 1907.gada 27.decembrī. Pils centrālās kāpnes veidotas no Krimas marmora, pilī darbojās unikāla — sasildīta gaisa — apkures sistēma.

Pirmā pasaules kara gados pilī atradās vācu kara hospitālis. Pirmskara Latvijas Republikas laikā pils tika iznomāta kaulu tuberkulozes sanatorijas vajadzībām. 1939.gada oktobrī sanatoriju pārņēma PSRS Kara flotes hospitālis, kas ar pārtraukumu Otrā pasaules kara laikā darbojās līdz 1994.gada maijam.

Uz ēkas jumta iespējams veidot skatu torni, no kura paveras skats uz pilsētu un jūru. Tāpat tur varētu atrasties Jūras spēku muzejs ar aktīvu ekspozīciju ar dažādu laiku militāro ekipējumu un ieročiem.

Liepājas pašvaldība iesaka Virsnieku saietu namu iekļaut tūristu apskates maršrutos, neatkarīgi no ēkas turpmākās funkcijas nodrošināt tai brīvu piekļūšanu un apskati no Atmodas bulvāra un Katedrāles ielas puses, kā arī ēkas iekštelpās. Pašvaldība uzskata, ka ēka jāsaglabā arī kā prezentāciju, konferenču, semināru un lielu svinīgu pasākumu rīkošanas vieta un tajā jāizveido koncertzāle, kurā var notikt ne tikai koncerti, bet arī skaņu ieraksti. Viss Virsnieku saieta nams un tā apkārtne būtu jāizmanto gan Aizsardzības ministrijas, gan civilām vajadzībām.

Šādu ēkas turpmākās izmantošanas koncepciju izstrādājuši arī Aizsardzības ministrijas pieaicinātie speciālisti, kas jau 2005.gadā veica nama vēsturisko izpēti. Tāpēc ministrija neplānos ēkas pārbūvi, bet gan rekonstrukciju, saglabājot visas arhitektoniskās un ēkas vēsturiskās vērtības.

Iepriekš veiktie aprēķini liecina, ka rekonstrukcija varētu izmaksāt aptuveni četrus miljonus latu, taču pēc pašreizējām būvniecības darbu izmaksām līdzekļu būs nepieciešams vairāk.

Konkursa darbu iesniegšanas termiņš: šā gada 30.oktobris.

Papildu informāciju un dokumentāciju var saņemt:

*Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra
Ernestīnes iela 34
Rīga, LV—1046

Kontaktpersona:

Marta Rubīna, AĪVA Tehnisko iepirkumu nodaļas Būvniecības iepirkumu daļas vecākajai referente
T  67300233
F 67300207
marta.rubina@aiva.gov.lv

NB! Nolikuma saņemšanai iepriekš jāpiesakās.

Piedāvājumi vai dalības pieteikumi jānosūta:

Turpat*

Nosacījumi pretendentam:

  • piedāvājumam jāpievieno neatsaucama summa 1000 Ls apmērā — piedāvājuma nodrošinājums, kam jābūt spēkā visu piedāvājuma derīguma termiņa laiku
  • jāiesniedz kvalifikāciju apliecinoši dokumenti saskaņā ar nolikumā norādītajām prasībām
  • iepriekšējos 3 gados jābūt pieredzei pēc apjoma vai funkcionāli līdzīgu valsts nozīmes kultūras pieminekļu restaurācijas projektēšanā, kā arī šo darbu izpildei nepieciešamajiem resursiem un materiālajām iespējām. šādu pieredzi jāapliecina, norādot konkrētus projektus

Konkurss izsludināts IUB mājas lapā 04.septembrī — 74200000-1

Vairāk par Liepājas Karostas Virsnieku saieta namu internetā: 12

Dalīties ar ierakstu:

0 0 vote
Article Rating
guest
26 Comments
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Inline Feedbacks
View all comments
Arturs Pērkons

"…jāizveido koncertzāle, kurā var notikt ne tikai koncerti, bet arī skaņu ieraksti."

Izklausās pretrunīgi, jo tādā gadījumā ne tikai jāpārklāj sienas ar skaņu slāpējošiem mateiāliem, bet arī jānodrošina augsta trokšņu izolācija no ārpuses, kur maršē karavīri un paceltā balsī (+12db re normāla) komandē virsnieki.

Protams, ka visu var izdarīt, taču tad Eiropas mēroga unikālais objekts būs jau daudz mūsdienīgākā interjera veidolā.

googoo

david gray savu white ladder ierakstīja istabā pie atvērta loga. un tā tapa viņa visu laiku labākais albums :)) prieks, ka tur liepājā viskas notiek. sen jau bija laiks

pArt

Domāju, ka pats labi saproti, ka projektējot telpas saistībā ar koncertierakstiem, jāvadās no profesionāli pieņemtiem kritēriju standartiem nevis utopiskām cerībām, ka atbrauks kāds ģēnijs pašapliecināties netipiskos apstākļos.

Tepat a4d bieži nākas lasīt, ka konkursa nolikumi ir pretrunīgi, tādējadi radot iespēju diskvalificēt dalībniekus.

Skaidrs, ka atjaunotajam virsnieku saietu namam būs nepieciešama aktīva sabiedriskā funkcija, tāpēc būtu tikai labi, ja pasūtītājs skaidri definētu spēles noteikumus.

Arturs Pērkons

"…jāizveido koncertzāle, kurā var notikt ne tikai koncerti, bet arī skaņu ieraksti."

Izklausās pretrunīgi, jo tādā gadījumā ne tikai jāpārklāj sienas ar skaņu slāpējošiem mateiāliem, bet arī jānodrošina augsta trokšņu izolācija no ārpuses, kur maršē karavīri un paceltā balsī (+12db re normāla) komandē virsnieki.

Protams, ka visu var izdarīt, taču tad Eiropas mēroga unikālais objekts būs jau daudz mūsdienīgākā interjera veidolā.

googoo

david gray savu white ladder ierakstīja istabā pie atvērta loga. un tā tapa viņa visu laiku labākais albums :)) prieks, ka tur liepājā viskas notiek. sen jau bija laiks

pArt

Domāju, ka pats labi saproti, ka projektējot telpas saistībā ar koncertierakstiem, jāvadās no profesionāli pieņemtiem kritēriju standartiem nevis utopiskām cerībām, ka atbrauks kāds ģēnijs pašapliecināties netipiskos apstākļos.

Tepat a4d bieži nākas lasīt, ka konkursa nolikumi ir pretrunīgi, tādējadi radot iespēju diskvalificēt dalībniekus.

Skaidrs, ka atjaunotajam virsnieku saietu namam būs nepieciešama aktīva sabiedriskā funkcija, tāpēc būtu tikai labi, ja pasūtītājs skaidri definētu spēles noteikumus.

Andis Sīlis

Pasūtītājs lielāko daļu gadījumu pat nav spējīgs saprast kāda konsultanta rakstītos noteikumus, par akustikas niansēm nemaz nerunājot. Kā zināms labskanēšanas pamatā ir telpas dimensijas ne apdare, ntajām labskanīgām zālēm ir ala klasisks interjers, savukārt ierakstus veikt tehniski var dajebkur.

pArt

Pilnīgi aplami, ka no apdares akustika nav atkarīga un ierakstus var veikt da jebkur, pietiek paviesoties Radiotehnikas anehoiskajā un reverberācijas telpās, ka vairāk nekas nav jāpaskaidro.

Andis Sīlis

Aplams ir uzskats, ka sienām jāslāpē skaņa. Ir jābūt pareizam reverberācijas laikam, tas vairāk atkarīgs no telpiskiem parametriem, nesaku, ka apdare nav svarīga, saku, ka tai ir pakārtota nozīme. Dažas no labskanīgākajām konczālēm ir ar int/apdari a la klasik un tur tiek veikti labākie ieraksti.

pArt

Apbrīnoju Tavu pašapziņu, taču pierādās vecā patiesība, ka arhitektiem tik ļoti gribas būt visgudriem jebkurā disciplīnā, un ka iebildumus stārhitekti nepieņem principā. Atkārto vienkāršāko reverberācijas laika aprēķināšanas formulu (http://en.wiki…/Reverberation) un palabo pats sevi, noderēs pie k.zāles projektēšanas. Slāpēšana Virsnieku saieta nama telpās ir vajadzīga, jo reverberācijas laiks ir pa garu, elementāri, Vatson. Bet to zina tie, kas tur pabijuši un zin ko klausīties. Parastie ļauži mēdz skaļas telpas saukt par akustiski labām, nezkāpēc. Par bildē radzamo zāli: tā tiešām ir atbilstoša koncertiem, taču to jāmāk ieraudzīt.

Andis Sīlis

Taisni kz sakarā esmu padaudz runājis par akustiku, neuztveru Tevis teikto kā iebildumu, lasi uzmanīgāk – vien norādīju, ka nav par varītēm "jāpārklāj sienas ar skaņu slāpējošiem mateiāliem" lai varētu notikt ieraksti. Zabrauska reverberācijas softu esi lietojis? – tur telpiskais parametrs ietekmē daudz vairāk par sienu materiālu. Pamēģini pastumdīt parametrus – var sanākt tā, ka liec ko gribi uz sienām neskanēs šākātā. Vai arī otādāk. Tiesa, tiešām nezinu virsinieka nama parametrus, bet jebkurā gadījumā sienu "materiāls" ir tikai viena no opcijām akustikas transformēšanai.

pArt

mans pirmais koments ir par konkrētu situāciju Karostas virsnieku saieta namā, kur bīdīt sienas laikam tomēr nevarēs.

Nedomāju, ka šī ir īstā vieta lasīt lekcijas, taču labprāt izmantošu iespēju norādīt, ka Zabrauska dotajā softā ir teikts, ka tā ir tikai studentu vajadzībām. Es strādāju ar Odeon, ko izstrādājusi Dānijas Tehniskajā Universitāte. Mūsdienās kzālēm ir ļoti nozīmīgi arī citi parametri: strength factor, clarity index, spaciousness un c.

Andis Sīlis

Tas sunim skaidrs. Sienas gan nav vienīgais telpu definējošais elements utt. Labāk ieliec jpgi ar zāles formu, neticās, ka ir tik bēdīgi, ka vienīgā iespēja ir atstarojumu nodušīt ar absorbciju, savukārt vajadzīgo frekvenču izkliedēšanai ir pulka variantu

pArt

Dušīt neko nevajag, vajag izpratni par skaņu veidojošo viļņu īpašībām. Ceru, ka atšķir izkliedi (kad viļņu enerģija paliek telpā) no absorbcijas (kad enerģija no telpas izzūd/aizplūst. Izkliedei jānovērš stāvviļņi vai citāda enerģijas nevienmērība. Ir, protams, citi veidi, kā samazināt reverberāciju, piemēram iekārtie griesti. Akustikas konsultanta uzdevums ir rūpēties par akustisko komfortu, arhitekta – par funkcionālo un vizuālo komfortu un stila tīrību. Kopā sanāk labāks rezultāts, nekā pa katram vienam justies visgudrākam.

Andis Sīlis

"Ceru, ka atšķir" koncertzāli, kur jānodrošina telpas labskanība = skaņas optimāla KUSTĪBA TELPĀ, no skaņu ierakstu studijas kabīnes, kur atstarotā skaņa patiešām jāabsorbē

pArt

Klau, vai nezini, kurš izdomāja šo komentāru veidojošo dizainu? Vai man pastāstīt, ko es par viņu domāju?

Andis Sīlis

braucam uz jaunu stabiņu

pArt

Telpu optimālā proporcionalitāte (pazīstama kā Bolt area) labskanīgumam attiecas uz relatīvi mazām TAISNSTŪRA telpām, kur augstums variējas ap 3 m un netiek apskatīta skaņas avota atrašanās vieta un ir VIENMĒRĪGI atstarojoša visos virzienos. Koncertzālēm ir citi, mūsdienīgāki akustiskās projektēšanas pamatprincipi, jo pēdējā laika koncertzāļu tendence ir brīva tipa plānojums, kur proporcionalitāte nepastāv kā zorte. reku pēdējais no Nouvel ateljē: http://www.nyt…yt&emc=rss Piekrītu, ka akustikas likumu nianses nezinātājiem ir vēl mazāk saprotamas kā stārhitektūra, iztirzāt tās šeit būtu out of topic.

Andis Sīlis

Paklau, turpinot iepriekšējo chatu radās ziņkārība par to telpas konfigurāciju, vai nevari bildi ielikt?

pArt

Manā rīcībā nav bildes, pieņemu, ka nolikumā jābūt inventarizācijas lietai ar stāva augstumu. Man atmiņā (7 gadi atpakal) palikusi paliela kvadrātveidīga zāle ar h~7-8m. Mans komentārs par šo namu tapa sakarā ar tekstu: "Pašvaldība uzskata, ka ēka jāsaglabā arī kā prezentāciju, konferenču, semināru un lielu svinīgu pasākumu rīkošanas vieta un tajā jāizveido koncertzāle, kurā var notikt ne tikai koncerti, bet arī skaņu ieraksti." Iespēja veikt skaņu ierakstus būtu labs risinājums ēkas funkcionēšanai – aizmugurē priedes un jūra, mols – viss priekš radoša darba. Taču tas, kas der visam, neder nekam, kā zināms. Tāpēc pasūtītājam derētu definēt prioritātes skaidri un saprotami.… Lasīt vairāk »

Andis Sīlis

Nu re – tāpat kā RKZ gadījumā, zāles multifunkcionālums novedīs pie prasības nodrošināt akustikai max transformējamību, kas ir vēl grūtāk/dārgāk nekā tikt galā ar kvadrātaino konfigurāciju.

pArt

drošvien, ka nav īsti kvadrāts. Pielieku linku, kur kreisā pusē var drusku redzēt to jūgenda smukumu.

http://www.kar…l=1&pic=14

bet tā tik viena zāle. Tur ir vairākas, glaunas, kā jau pie cara.

Andis Sīlis

komentāru rindas garuma radītās problēmas apspriestas jau n reizes. tehniski diezgan ķēpīgi, bet programmētājs jau gadu atpakaļ solīja ko sadarīt – ja stabiņš pārleks uz kreiso malu atkal nebūs labi..

raz

Piedodiet par off-topika padziļināšanu, bet ir redzēta sakarīga implementācija, kad nobīdās tikai pirmās 3-4 atbildes. Visas nākošās atbildes paliek 4. līmenī. Programmētājam – max. 30 minūšu darbs to implementēt jau esošajā sistēmā.

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x